Класний керівник

Виховна   години на тему:

„Україна – моя Батьківщина”
Мета: поглибити знання учнів про Україну; прищеплювати любов до рідного краю; розширити зміст поняття громадянин України; розвивати мовлення учнів; виховувати патріотичні почуття приналежності до українського народу.
Обладнання: картини рідної природи; карта України; символи України; вишиваний рушник, колосся і калина; плакат «Видатні українці», український рушник з хлібом-сіллю.
Девіз: Усі ми – це наша родина, це наша сім’я, це наша Україна.
                  
Хід заняття

І. Організація класу 
II. Основна частина заняття
1.    Слово вчителя
Розповідь вчителем легенди «Наша земля».
Колись давно Бог створив народи і кожному наділив землю. Наші ж предки кинулись пізніше, але землі їм уже не дісталося.
От вони й прийшли до Бога, а він у цей час молився, і вони не сміли йому щось сказати. Стали чекати. По якійсь хвилі Бог обернувся, сказавши, що вони чемні діти, хороші. Дізнавшись, чому прийшли до нього, запропонував їм чорну землю. «Ні,- відповіли наші предки, - там уже живуть німці,  французи, іспанці, італійці. «Тоді я вам дам землю ту, що залишив для раю, там усе: річки, озера, ліси, степи. Але пам'ятайте, якщо будете ії берегти, то вона буде ваша, а ні -  ворога».
Пішли наші предки на ту землю, оселилися і живуть до сьогоднішнього дня. А країну назвали Україною.
 Кожна людина з великою любов’ю і душевним трепетом згадує те місце, де вона народилася, де промайнуло її дитинство, дитинство з дивосвітом-казкою, з материнською ласкою у затишній батьківській оселі. То родинне вогнище, маленька батьківщина кожної людини. То її велике «Я», з якого починається людина, родина, батьківщина і вся наша велична й неповторна у світі Україна. Її красою захоплювались поети, художники та композитори.
… Буває, часом сліпну від краси.
     Спинюсь, не тямлю, що воно за диво,
     Оці степи, це небо, ці ліси,
     Усе так гарно, чисто, незрадливо,
     Усе як є – дорога, явори,
     Усе моє, все зветься Україна.             Л.Костенко
  Вірш „Батьківщина” 
А. Костецький

 Учитель
1. Наша Батьківщина – це.... (Україна)
2. А тепер назвіть столицю України.... (Київ)
3. А  найбільша річка, яка протікає по території України...(Дніпро )

2.    Асоціативний кущ
Вчитель:
-Діти, а що для вас Батьківщина?
Діти: .Для мене – це край, де я народився, живу, де живуть і працюють мої батьки.
- Це школа, вулиця, на якій я живу.
- Це моя родина: тато, мама, сестричка, бабуся, дідусь, рідна домівка.
Вчитель:  Ми називаємо Україну своєю Батьківщиною. Якими ще словами близькими за значенням ми можемо її назвати?
Діти: Вітчизна,

1.     Асоціювання, „гронування”.
Запишить слова та фрази, які спадають на думку зі  словом  „Україна”.




                Рушники                                                          Народ



          Пісні                                                                              Київ    

          

     Тарас Шевченко                                                          Дніпро



Учитель:
Батьківщина - це земля, на який ти народився,  де народилися твої батьки, усі ми. Це тато і мама,  це твої друзі, учителі. Це стіжка, яка веде тебе до школи, птахи, які співають дзвінкоголосі пісні, - це твоя маленька Батьківщина. Батьківщина – це казки, які розповідала бабуся, це зелена травичка і наша блакитна річка _ Сіверський Донець. Батьківщина – це і Україна. Україна – це рідна мова, чарівна пісня, талановитий народ.
Учениця.
Я народилась в Україні
І почала життя своє
Тут небеса високі ї сині
На що не глянеш - все моє!
Трава для мене зеленіє,
Для  мене світлі дні ясні
І сонце пестить і леліє,
Летять до серденька пісні.
Тут кожна квіточка співає
Струмочок ніжно жебоніть.
І краю кращого немає,
Де б я могла та вільно жить!
                                                                                                                   
3.    Інсценізація
Вчитель:  Засперечались одного разу діти, яка стежка найкраща?
Діти:  1. – Да магазину, - там є цукерки.
           2. – Ні, до школи, - там є діти.
           3. – Ні, до річки, - там можна купатись.
           4. – Ні, в садок, - там повно яблук та груш.
           5. – Ні, у поле, - там простір широкий.
Але тут увійшла мама. Діти запитують її: (хором)
«Яка стежка найкраща?»
Вчитель:  Мама подивилась на дітей, лагідно посміхнулась і відповіла:
Мати: -   Додому, діти! До рідного дому!
Вчитель:    А якщо об’єднати разом усі родини, всіх людей, які живуть в Україні, то як тоді ми їх назвемо?
- Народ.
Вчитель:  так, народ України, український народ. Ми всі одна сім’я, повинні жити дружно.

4.   Декламування  власних віршів дітей
          ***
Ти мене чаруєш,
Рідно Україно,
Красотою своєю
І річок, і гір
Червоною калиною,
І мовою солов’їною!

         ***
Синєє море, безмежні поля
Високії гори, родюча земля
У лузі калина і спів солов’я
Це все Україна, це ненька моя!



Метод,. Мікрофон,,
 Ми всі  гостинно зустрічаємо гостей з інших країн світу. Уявить собі, що до нас в клас приїхав хлопчик  разом з батьками з іншої країни. Він не знає про нашу Україну - розкажіть йому про нашу Батьківщину.
Кореспондент бере інтерв’ю у учнів.
Розповідь дітей
— Україна — це отча земля, рiдний край, де ми народилися. Столиця України – Київ. Широкi i чарiвнi простори, прекраснi села i мiста. Могутньо котить до Чорного моря сивi хвилi найбiльша рiчка України — Днiпро. Буйною зеленню шумлять на його берегах сади, лiси. Золотистим морем розливається безкраїми нивами жито-пшениця. Погляньте на карту України. На нiй позначено кордони української землi. На півдні нашу державу омивають теплі моря – Чорне й Азовське, є в нас гори, і найбільші з них – Карпатські й Кримські.

Україна — одна з найбiльших держав Європи. Оскiльки це велика країна, то живуть у нiй люди рiзних нацiональностей. Поряд з українцями в Українi живуть росiяни, бiлоруси, поляки, чехи, молдовани, болгари, євреї, поляки, греки. Усi вони в нашій державі мають однакові права.


5.       Колективна робота

- Давайте спробуємо доповнити вірш, вставляючи останнє слово:
Ми дуже любим весь наш край,
І любим У_______ (Україну),
Її лани, зелений гай,
В саду рясну _______ (калину).
Там соловейко навесні
Співає між _______ (гілками),
Та й ми співаємо _______ (пісні)
Змагається він з нами!       
                                                           М.Познанська

Вчитель:  Чи є десь на землі такий чарівний край, де тихі весняні ночі пливуть на крилах солов’їних пісень, де вранці на замріяній річці джерельною водою умивається біле латаття, де навесні і влітку під шатами крислатих дерев яскравіє килим різнотрав’я і квітів?
     Є, це наш рідний край  
   Пісня,, Рідна  Україна,,
  
 Підсумок години спілкування
1 Як називається країна на якій ми живемо?   
2 А тепер назвіть столицю України?


Немає коментарів:

Дописати коментар